معنی اسم ابوالفضل و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

ابوالفضل یکی از اسم های محبوب بین ایرانیان است. جنسیت اسم ابوالفضل پسر است و بنابراین میتوانید این اسم را روی پسر خودتان قرار دهید. همچنین این اسم را میتوان به صورت ترکیبی با نام های دیگر نیز استفاده کرد که این مورد امتیاز بسیار بزرگی برای اسم محسوب میشود. اسم ابوالفضل که در انگلیسی به صورت abolfazl نوشته میشود و به دلیل ریشه عربی که دارد در کشورهای دیگری جز ایران نیز مورد استفاده قرار میگیرد. این نام به طور تقریبی در داخل کشور 1,942,422 بار تا کنون استفاده شده است و میتوان گفت که از نام های پرطرفدار محسوب میشود.
شنبه، 5 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم ابوالفضل و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم ابوالفضل

جنسیت پسر
نام به انگلیسی abolfazl
تلفظ نام به انگلیسی /abolfazl/
تلفظ به فارسی ابوالفضل
افراد دارای این نام 1,942,422
ابجد 950
ریشه نام عربی
 

توضیحات کلی

 
معنی اسم ابوالفضل در ثبت احوال
۱- پدر فضل؛ ۲- (اَعلام) ۱) ابوالفضل عباس (ع): (= عباس بن علی)، ) عباس.

۲) ابوالفضل جعفر: ( مقتدر) خلیفه‌ی عباسی [۲۹۵-۳۲۰ قمری]، که در زمان او قرمطیان مکه را غارت کردند، حاجیان را کشتند و راه حج را بستند. او دو بار از خلافت خلع شد و باز به خلافت رسید.
تا بار سوم در جنگ با شورشیان کشته شد.
 
معنی اسم ابوالفضل در فرهنگ لغت
از نظر معنی می توان این اسم را بسیار زیبا و خوش معنا توصیف کرد. معنی اسم ابوالفضل در فرهنگ لغت های مختلف به صورت زیر آورده شده است.
 
معنی اسم ابوالفضل در لغت‌ نامه دهخدا :
خداوند هنر. صاحب فضل.نام یکی از پسران حضرت علی (علیه السلام) و برادر امام حسین (علیه السلام).
 
معنی اسم ابوالفضل در دانشنامه اسلامی :
ابوالفضل (ابهام زدایی). ابو الفضل ممکن است اسم برای اشخاص ذیل باشد: • حضرت ابوالفضل، برادر بزرگوار حضرت سید الشهداء (علیه السلام) و از شخصیت های بزرگ جهان اسلام و از شهدا کربلا• ابوالفضل ابن قیسرانی، ابوالفضل محمد بن طاهر بن علی بن احمد مقدسی ، محدث و نویسنده متصوف• ابوالفضل بخاری، بُخاری، محمّدبن محمّد، ابوالفضل (یا ابوالعفه) حافظ الدین کبیر محمدبن محمدبن نصر بخاری، مفسّر، محدث و فقیه حنفی مذهب• ابوالفضل ابن اخوه، اِبْن ِ اِخوَه ، ابوالفضل عبدالرحیم بن احمد بن محمد بن ابراهیم بن الاخوة بغدادی شیبانی ، ادیب ، شاعر، مفسّر و محدّث شافعی • ابوالفضل الثائر فی الله، الثائر فی الله، ابوالفضل (ابوطالب) جعفربن محمد، فرمان روای علوی زیدی هُوسَمْ در نیمة نخست سده چهارم• ابوالفضل بدیع الزمان همدانی، ملقّب به «بدیع الزمان» یا «بدیع» از نامدارترین ادیبان عربی نویس ایرانی قرن چهارم• ابوالفضل برادی، بَرّادی، ابوالفضل (ابوالقاسم) بن ابراهیم، دانشمندی از فرقه اباضیّه و اهل افریقای شمالی، در نیمه دوم قرن هشتم• ابوالفضل تهرانی، عالم جامع و مؤلف شیعی قرن سیزدهم و چهاردهم• ابوالفضل بهاءالدین محمدبن حسن اصفهانی، معروف به فاضل هندی، از علمای بزرگ شیعه• ابوالفضل بهرام پور، یکی از مفسران معاصر• ابوالفضل تستری، تُسْتَری، ابوالفضل سهل بن فضل بن سهل (یَشار بن حِسِد)، متکلم قرائیمی مصری• ابوالفضل جیلی، جیلی ، ابوالفضل احمدبن صالح ، محدّث ، مورخ و فقیه حنبلی • و ...
 

حروف ابجد نام ابوالفضل

ابجد اسم ابوالفضل عدد " 950 " و ابجد وسیط " 38 " ، ابجد صغیر " 32 " می باشد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «ابوالفضل»

امیر ابوالفضل
ابوذر
ابوالفتح
ابوبکر
ابوالحسن
ابوالقاسم
فاضل
علا
عادل
علیسان
علی
علیهان
ابوطالب
ابوتراب
فضل
افضل
محمد افضل
ابراهیم
اسرافیل
محمد فاضل
امیر سهیل
اباذر
 

نام های هم آوا دختر با اسم « ابوالفضل»

آذر
آمنه
عاطفه
آلاله
آلا
آیه
آوا
اسرا
اسما
افرا
السا
الکا
المیرا
النا
الیسا
ضحی
مه یاس
 

خصوصیات اسم ابوالفضل

فردی بسیار شگفت انگیز برای ایجاد یک زندگی مشترک می باشید. دیدی که شما به زندگی و توانایی های خود دارید به گونه ای است که میتوانید به بهترین شکل ممکن سختی های آن را پیشت سر گذاشته و در مسیر رسیدن به موفقیت های بالاتر قدم بردارید. همین رویکرد و اعتقاد سبب شده است که فرقی کاملا بی تعارف باشید . قدرت بالای شما در تحلیل مسائل مختلف سبب میشود که افراد بسیاری به سمت شما جذب شوند و از کمک های شما برای قرار گرفتن در مسیر صحیح بهره ببرند. آبی رنگ آسمان بی انتها می باشد که سبب بی انتها شدن تلاش و اعتقاد شما برای دسترسی به موفقیت ها شده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.